En 2017, le transport routier de marchandises (TRM) européen augmente de 4,7 % par rapport à 2016. L’activité du pavillon polonais devient la plus importante, devançant celle du pavillon allemand. L’activité internationale des pavillons progresse (+ 6,6 %), soutenue par le dynamisme des pavillons des pays de l’Est à l’international (+ 9,5 %). L’activité nationale des pavillons dans leur propre pays croît de 3,7 %, tandis que le cabotage, en augmentation de 17,4 %, représente 3,6 % de l’activité nationale du TRM européen. En hausse, la part de l’activité du pavillon français dans le TRM européen est de 8,6 %, ce qui le fait monter au quatrième rang. Ses activités nationale et internationale progressent, après un long recul à l’international. À l’image de certains pays de l’Europe de l’Ouest (Allemagne, Espagne, Italie, Finlande…), le cabotage en France se renforce en volume et sa part atteint 6,9 % du transport national.
European road freight transport 2017
In 2017, European road freight transport (RFT) increased by 4.7% compared to 2016. Polish activity has become the most significant, overtaking German activity. The international activity of vehicles registered for international haulage grew (+6.6%), supported by the dynamism of the international operations of the Eastern fleets (+9.5%). The national activity of vehicles registered for international haulage grew by 3.7% while cabotage, which grew by 17.4%, represents 3,6% of national RFT activity. The share of the activity of French international hauliers in European RFT is increasing and is 8.6%, seeing it rise to fourth place. Its domestic and international activities are progressing after a long international downturn. Like certain countries in Western Europe (Germany, Spain, Italy, Finland, etc.), cabotage in France is increasing in volume and its share has reached 6.9% of national transport.
In 2017, European road freight transport (RFT) increased by 4.7% compared to 2016. Polish activity has become the most significant, overtaking German activity. The international activity of vehicles registered for international haulage grew (+6.6%), supported by the dynamism of the international operations of the Eastern fleets (+9.5%). The national activity of vehicles registered for international haulage grew by 3.7% while cabotage, which grew by 17.4%, represents 3,6% of national RFT activity. The share of the activity of French international hauliers in European RFT is increasing and is 8.6%, seeing it rise to fourth place. Its domestic and international activities are progressing after a long international downturn. Like certain countries in Western Europe (Germany, Spain, Italy, Finland, etc.), cabotage in France is increasing in volume and its share has reached 6.9% of national transport.
Données
- Données de cadrage du TRM français au sein du TRM européen de 2004 à 2017
- Rectificatif concernant les données 2016
Certaines données de pays étrangers pour 2016 ont été récemment rectifiées par Eurostat. Ce tableau corrige en conséquence les données déjà diffusées dans la publication précédente. Les évolutions publiées pour 2017 tiennent compte des données de 2016 corrigées.
Résultats des années précédentes
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